Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2016

Απόκριες 2016


Στα κλασικά μας τμήματα  ξεκίνησαν οι Απόκριες.
 Θέλουμε να τις νιώσουμε και φέτος !
Την αφορμή μας την έδωσε  η ιστορία της πελώριας κολοκύθας 
παίζοντας και ζωντανεύοντας
 τους ήρωες  με μάσκες που έφτιαξαν τα νήπια .
Φοράμε  μάσκες τις Απόκριες   μας είπαν..




Απόκριες  ! Τι  γνωρίζουμε  όμως γι' αυτές  : το διαπιστώνουμε, όταν τα παιδιά
                   μας καταθέτουν τις εμπειρίες τους : φοράμε στολές αποκριάτικες , ήταν
 η πλειοψηφία των απαντήσεων ,  χαρτοπόλεμος , κορδέλες , κλόουν , πάρτυ ,παρέλαση , 
       το καρναβάλι στην ΠΑΤΡΑ και  το καρναβάλι στα ΜΕΘΑΝΑ  ( ο Ιάσων και η Άννυ) ...
Γιορτάζουμε τις Απόκριες όλοι ,αλλά με διαφορετικό τρόπο ...
 Θελήσαμε να τους γνωρίσουμε τα έθιμα σε διάφορες περιοχές μας
και τα μυστικά τους...από την αρχαιότητα ως σήμερα   ...

Έτσι γνωρίσαμε τον Γέρο και την Κορέλα στη Σκύρο  και την ιστορία τους 
εντοπίζοντας και στο χάρτη το νησί και τα άλλα μέρη


 Στη  ΝΑΟΥΣΑ ΤΟΥΣ  ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΥΣ

                     
                              ΣΤΟ ΣΟΧΟ , τους στρατιώτες του ΑΓ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ



                           ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
         

 Στη συνέχεια   σχεδιάζουν  τις ΜΑΣΚΕΣ τους ,τις ζωγραφίζουν όπως θέλουν ,
τις παρουσιάζουν 
κάνουν τις τελευταίες διακοσμήσεις  και όλες μαζί αποτελούν έναν πίνακα ...


                                      με τίτλο οι μάσκες μας 
                            (  ζωάκια από αγαπημένες ιστορίες προτίμησαν )






Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε την ιστορία του Αρλεκίνου
  στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας. Μετά την αφήγηση 
 τα νήπια αναδιηγούνται και καλούνται να  έρθουν στη θέση του Αρλεκίνου
και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους .
Αφού δόθηκε η ευκαιρία σε όλους ...


ζωγράφισαν αυτό που τους άρεσε περισσότερο



στο τέλος ψήφισαν την καλύτερη ζωγραφιά.
Στην πρώτη θέση λοιπόν, είναι 2 , με ισοπαλία , της Ειρήνης και του Κυριάκου.

  

Επόμενη μέρα ταξιδέψαμε στη  ΒΕΝΕΤΙΑ  του ΑΡΛΕΚΙΝΟΥ 
και το καρναβάλι ( μέσα από εικόνες βέβαια )


                                     έβαψαν γύψινες    μάσκες   Βενετσιάνικες 
                                    
                                   αφού πειραματίστηκαν με
                                                         τις ιδιότητες του γύψου...


Ταραντέλλα  όλοι μαζί     !  !


                                      Έπαιξαν με λέξεις  .Βρες τη σωστή θέση..



                             Βρίσκω το ζευγάρι. Μια -μια ομάδα κινείται ελεύθερα στο χώρο
                         με μουσική  μέχρι να σταματήσει . Στην παύση καλούνται να βρουν 
                        τα ζευγαράκια των λέξεων και να τις διαβάσουν , βοηθούμενα 
                        από τον πίνακα αναφοράς όταν  χρειάζεται .
                                   
                     


                             Ο ΑΡΛΕΚΊΝΟΣ σε πίνακες ζωγραφικής.
            Παρατηρήσαμε τις εικόνες , είδαμε τα χρώματα , τα σχήματα, τη στάση του σώματος.
            Στη συνέχεια στον υπολογιστή στο διαδίκτυο βρήκαμε περισσότερους.
            Καλούνται να αναγνωρίσουν αυτούς που είχαν παρατηρήσει στην τάξη
            και με το zoom να ανακαλύψουν και άλλες λεπτομέρειες ...
           ( πόσα δάχτυλα ακουμπά στο πρόσωπο ,  κάθεται σε πολυθρόνα...)
            Για την ενεργοποίηση της σκέψης ζητάμε να  επιλέξει ο καθένας έναν Αρλεκίνο 
           και να μας πει  τι να σκέφτεται άραγε  :






Ζωντανεύουμε τους πίνακες .
 Μια ομάδα παίζει μουσικά όργανα και  κινείται ελεύθερα .Στην παύση κάθονται
 και προσπαθούν να πάρουν τη στάση ενός Αρλεκίνου , εξηγώντας ποιόν κάνουν.



.

Στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας  επεξεργαστήκαμε την ιστορία
έχω για συμμαθητή έναν πειρατή ( αποδοχή διαφορετικότητας ).
Προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση του Μπελαμή του πειρατή
 να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας και τις σκέψεις
για τη συμπεριφορά των συμμαθητών .

Στο τέλος ο  διαφορετικός  αλλά μοναδικός 
συμμαθητής κατάφερε να κάνει πολλούς φίλους 
και όλοι βέβαια πήγαν στο πάρτυ που τους κάλεσε
 και 
μεταμφιέστηκαν  όλοι  σε πειρατές !!

Πάρτυ στο πειρατικό καράβι !!! που το διακόσμησαν με τις ζωγραφιές από την ιστορία



                     Ο  Μπελαμής ξεκινά με το γράμμα που φωνάζει Μ.   Εσύ...
                 Γράφουν και διακοσμούν το αρχικό τους γράμμα με σερπαντίνες και
                 στο τέλος μετράμε  τα ίδια γράμματα .



             
                          Το δάκρυ και το χαμόγελο του κλόουν
                      και ο Λούλης ο χαρταετός



                                    ο  κλόουν βρίσκει το χαμόγελό του μόνο
                                     όταν συναντά χαρούμενα παιδιά.

                                 Έτσι ο καθένας φτιάχνει τον δικό του κλόουν


 και στολίζουμε τις τάξεις μας


μεταμορφωνόμαστε  σε κλόουν , κρυβόμαστε πίσω τους περιμένοντας τους γονείς..
και η αγωνία μεγαλώνει..


Το έθιμο του χαρταετού .  Σε παλιό χαρταετό κολλούν τις ζωγραφιές 
που έκαναν από την ιστορία του Λούλη και καλούνται ( στα πλαίσια 
ενεργοποίησης της σκέψης - έκφρασης ),να μας πουν  ο χαρταετός τους 
 που θα ήθελαν να πάει και τι θα έλεγε ...




              ΕΎΧΟΜΑΣΤΕ οι χαρταετοί σας να πετάνε πάντα ψηλά και να μεταφέρουν
              τις  αγνές σκέψεις σας  στους μεγάλους ...Σας ευχαριστούμε για τις 
              όμορφες μέρες που περάσαμε . Οι νηπιαγωγοί σας  κα Ροδούλα και κα Εύη.

             Στο απογευματινό  αποκριάτικο πάρτυ μασκέ  τα παιδιά 
              έκαναν παιχνίδια με κλόουν, χόρεψαν....






και όσοι νιώθουν παιδιά  


και θέλουν να παραμείνουν παιδιά  ( με το κουταλάκι και το αβγό ,συμμετέχουν σε αγώνα..)


 
           .......      και του χρόνου συνάδελφοι να χορέψουμε το ίδιο.
                       Να ευχαριστήσουμε και την περσινή συνάδελφο την κα Στέλλα 
                       που ήρθε στο πάρτυ μας...