Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

το ταξίδι της ελιάς

Δεντράκι ευλογημένο......μιλάμε βέβαια για την ελιά και το ταξίδι της ,απο το δέντρο στο πιάτο μας  ...ως λάδι,σαπούνι,ελιά στη σαλάτα ...Επεξεργαζόμαστε τις πρώτες εμπειρίες  και γνώσεις των παιδιών και στη συνέχεια συλλέγουμε πληροφορίες και υλικό( ιστορίες, εικόνες, ποιήματα, αινίγματα, πίνακες ζωγραφικής στο διαδίκτυο, τραγούδια). Παρατηρούμε ,επεξεργαζόμαστε,ενεργοποιούμε τη σκέψη,δίνοντας,  ευκαιρίες έκφρασης της σκέψης, μαθαίνουμε παροιμίες, αινίγματα ,βρίσκουμε σύνθετες λέξεις, καλλιεργώντας τη γλώσσα  ( ανάγνωση, γραφή),τα μαθηματικά,θεατρική έκφραση...
 ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΣ , το ταξίδι της ελιάς .Αφού έγινε συζήτηση για τα χαρακτηριστικά ενός βιβλίου, ζωγράφισαν τα στάδια επεξεργασίας-παραγωγής λαδιού και τα κόλλησαν στις σελίδες του βιβλίου στη σωστή σειρά , διακοσμώντας το εξώφυλλο με κλαδάκια που έφεραν τα ίδια.

Η ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ    . ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ


Η ΣΟΦΗ ΕΛΙΑ  . ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ , τις ημέρες επετείου του Πολυτεχνείου και επικεντρωθήκαμε  στην αξία της Δημοκρατίας όπως μας τη δείχνει και η σοφή ελιά και η ιδέα δεν άργησε...να φτιάξουμε μια γιγαντόκουκλα με 2 ξύλα και κάποια κομμάτια ύφασμα, μαλλί  και μια βάση τούρτας. Τα περιστέρια της δημοκρατίας  στόλισαν το φόρεμά της .Έτοιμη μέσα στον ελαιώνα με τα ατομικά δεντράκια απο ρολά υγείας για κορμό .

    .



Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

Ειρήνη, δημοκρατία,28η οκτωβρίου, σχήματα

ΣΧΗΜΑΤΑ
Παρατηρώντας τον πίνακα του ΜΑΤΙΣ ΜΕ ΤΑ ΤΕΤΡΆΓΩΝΑ  σε σχήμα σαλίγκαρου,  σχεδιάζουν τα δικά τους 
τετράγωνα, τα ζωγραφίζουν,τα κόβουν  και καλούνται  να συνεργαστούν  να τα συναρμολογήσουν  σύμφωνα με τον πίνακα  , και ....... έτοιμος  για την πινακοθήκη της τάξης !.

    Διαβάσαμε  την οικογένεια ΤΡΙΓΩΝΟΥ  που  στη  συνέχεια ζωντανεύει στο κουκλοθέατρο με τους ήρωες που ο καθένας έχει επιλέξει να φτιάξει  κόβοντας και χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά.....

                      28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ-ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ
            Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει.... ομαδική εργασία
Αφού επεξεργαστήκαμε πληροφορίες και υλικό που έφεραν τα νήπια για τον πόλεμο του 1940 ανέλαβαν δράση. Με σφουγγάρια ,  τέμπερες , χαρτιά ,μαρκαδόρους,ψαλίδια, κόλλες χωρίστηκαν σε ομάδες σε 4 ομάδες. Η 1η ανέλαβε να φτιάξει τα βουνά της Πίνδου, η 2η να φτιάξει τους Έλληνες και τα  μέσα που πολεμούσαν ( αεροπλάνα, τανκς ), η 3η  τον Ντούτσε με τους στρατιώτες του  και η 4η να κολλήσει .
ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΠΙΝΔΟΥ 

ΓΙΑΤΙ  ΠΟΛΕΜΟΣ - ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ
Διαβάζοντας την ιστορία ΓΙΑΤΙ , δόθηκε η δυνατότητα  ενεργοποίησης της σκέψης και της έκφρασης  των παιδιών. Καταγράφουμε τις απόψεις τους για τον πόλεμο και την ειρήνη. Παρατηρούμε σύμβολα της ειρήνης , όχι πόλεμος .Συζητάμε για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ....καταλήγουμε στην ομπρέλα της ΕΙΡΗΝΗΣ .Την στόλισαν με περιστέρια της ειρήνης, καρδούλες όπου έγραψαν τη λέξη ειρήνη ,όχι πόλεμος και υποδύονται το ρόλο του Ειρηνοδίκη!!Τα νήπια δραματοποιώντας την ιστορία, μοιράζονται σε 2 ομάδες υποδυόμενα τους ρόλους της. Αλλάζοντας την  ιστορία  ο Ειρηνοποιός  καταφέρνει να τους πείσει  να ξεχάσουν τον πόλεμο και να τους χωρέσει όλους στην ομπρέλα της ΕΙΡΗΝΗΣ.


ΤΟ ΚΑΝΟΝΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Το κανόνι της ειρήνης των παιδιών που βγάζει καρδούλες και είναι στολισμένο με λουλούδια, πεταλούδες ,μηνύματα...χρώματα....
          



                           ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ- ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ
     ομαδικά κολλάζ με ψηφίδες εφημερίδων στις 17 Νοεμβρίου
                                                                                     Ζήτω η Δημοκρατία γράφουν στα περιστέρια   

          Η Ντενεκεδούπολη απο την ιστορία , ομαδική εργασία και οι τενεκεδένιοι  ήρωες  παίρνουν πνοή στο κουκλοθέατρο  απο τους μικρούς κουκλοπαίκτες......