Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 2016

Ειρήνη, πόλεμος- 28η Οκτωβρίου 2016

ΕΙΡΗΝΗ- ΠΟΛΕΜΟΣ
Παρατηρώντας  τις εικόνες και ακολουθώντας τα βήματα 
δες, σκέψου , αναρωτήσου προσπαθήσαμε να  
δώσουμε το κίνητρο για ενεργοποίηση 
της σκέψης   και έκφρασης των παιδιών . 
Εκφράστηκαν έτσι διαφορετικές ερμηνείες και σκέψεις....


ανταλλάξαμε απόψεις για την ειρήνη και τον πόλεμο, 
συζητήσαμε και έγινε καταγραφή της σκέψης των παιδιών
Αγαπώ την Ειρήνη γιατί...



μάθαμε για το σύμβολο της ειρήνης .
Το περιστέρι μας   θέλουμε να ταξιδέψει σε όλες τις χώρες 
 μεταφέροντας το μήνυμά μας να σταματήσουν πια οι πόλεμοι !!..
Γνωρίσαμε την Ελληνική σημαία και σημαίες άλλων χωρών 
και το περιστέρι μας έτοιμο  ( ομαδικό κολλάζ )


 Αν όλα τα παιδιά της γης...
τραγούδι και χορός



Το κανόνι της ειρήνης 
Σε ένα λιβάδι ζούσε ξεχασμένο ένα κανόνι....
 Τέμπερες και σφουγγαράκια  και το λιβάδι έτοιμο


το κανόνι μας όμως δεν βγάζει πια καπνούς...
παρά μόνο καρδιές ,αγάπη , φιλία, χαρά.. 
και το λιβάδι γεμίζει  λουλούδια....


Δραματοποίηση της ιστορίας  και παρουσίαση στους γονείς..



Συναρμολογούμε τη λέξη  Ειρήνη 
και φτιάχνουμε το δέντρο της ΕΙΡΉΝΗΣ 
με το σήμα της ειρήνης ατομική εργασία 
προωθώντας τη λεπτή κινητικότητα  διακόσμησαν 
με πούλιες ...

και ομαδική  με καρδούλες με ζωγραφιά 
που θυμίζει ειρήνη...


συναρμολογούμε τη λέξη  ειρήνη  
και ανακαλύπτουμε  το ιδιαίτερο  (ει ) που έχει 


Στη συνέχεια γίνονται προσπάθειες γραφής


φτιάχνουμε τον δικό μας γλωσσοδέτη 
αρχίζοντας όπως οι γλωσσοδέτες του Τριβιζά: 


Με αφορμή έναν πίνακα ζωγραφικής  
ενεργοποιείται η σκέψη των παιδιών ,
 η φαντασία , η έκφραση ...
και το κουβάρι ξετυλίγεται για να πλέξει μια ιστορία...


 Η ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ



Η Φάλαινα που τρώει τον πόλεμο - ομάδες εργασίας
συνεργάζονται και...




επέτειος 28ης Οκτωβρίου 1940
Γιορτάζουμε το βροντερό το ΌΧΙ
μαθαίνουμε την ιστορία μας μέσα από εικόνες , φωτογραφίες
βιβλία, εφημερίδες... 
ποιήματα...
τραγούδια της ΒΕΜΠΟ..

,

βάφουν της Πίνδου τα ψηλά βουνά



 και κολλάζ με ατομικές ζωγραφιές με σκηνές του πολέμου


 και ενθύμια  από προσωπικά αντικείμενα
Μετάλλιο  τραυματία πολέμου .
Ο  Μάνος μας παρουσιάζει τον  προ-παππού του 
 και το μετάλλιο ως τραυματίας πολέμου στη φωτογραφία .


μπαλίτσες γκοφρέ  , κόλλα και συναρμολόγηση της λέξης






Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2016

κανόνες τάξης, οικογένεια Τρίγωνου ,χρωματιστά κοράκια.


Οι πρώτες μέρες πέρασαν  με γνωριμία με τους χώρους του σχολείου ,
με την τάξη μας ,  παιχνίδια γνωριμίας  μεταξύ μας ,
 με συζητήσεις ανταλλάσσοντας ιδέες και απόψεις για το σχολείο ,
όπως γιατί ερχόμαστε ,τι θα κάνουμε  για να περνάμε ωραία όλοι...
καταλήξαμε ότι είμαστε μια ομάδα και μάλιστα θέλουμε 
να έχει και όνομα .Αφού ειπώθηκαν πολλές ιδέες
τα παιδιά ψήφισαν μετρώντας τα  χέρια που σηκώθηκαν 
για το κάθε όνομα .Το όνομα της ομάδας μας λοιπόν :
ΜΩΒ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΙΑ και το σήμα μας
 μια ομαδική διακοσμημένη με ζωγραφιές τους. 
Ευχαριστούμε την Καλλιόπη και την 
Αντουανέττα για τις εικόνες με τα ζουμπουλάκια 
 που έφεραν την επόμενη μέρα και μπήκαν στο σήμα...





Η ομάδα για να περνάει όμορφα χρειάζεται να ακολουθεί 
κανόνες .
Διαβάζοντας και συζητώντας για τη συμπεριφορά μας 
Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε,
οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε ,
ο  ΤΖΕΡΥ και ο φίλος του..
αβίαστα βγήκαν οι κανόνες της τάξης μας ,
που αποτυπώθηκαν σε χαρτόνι και  
υπογράφηκε το συμβόλαιο της τάξης 
από τα παιδιά .




                                                 Ζωγραφίζοντας την ιστορία :
                                                 Τα μαγικά χρώματα (Ζαραμπούκα)


στα  χρωματιστά κοράκια  παρουσιάζουν τα χρώματα που επιλέγουν


                                          
                                σε μαύρες μάσκες που τους δώσαμε κόλλησαν 
                                                        χρωματιστά
                               γκοφρέ και δραματοποιούν την ιστορία .


                         διαβάσαμε την οικογένεια του κύριου Τρίγωνου και 
                        φτιάξαμε την ομαδική μας κάνοντας κολλάζ τον 
                        ήρωα της ιστορίας που έφτιαξαν.
                       
πλάθουν ,κόβουν σχήματα με αλατοζύμαρο




έτοιμα για ψήσιμο  και...
 στη γωνιά Μαθηματικών ...κατασκευών.



 Μικροί συγγραφείς   φτιάχνουν τη δική τους ιστορία:
Στη Σχηματοχώρα μια φορά.....






                                        ομαδικές εργασίες ,
                                        εικονογραφούν την ιστορία τους
                                        δημιουργώντας  ομάδες εργασίας








                                                                                                                       
                                        οι ήρωες της ιστορίας
                                        ζωντανεύουν στο κουκλοθέατρο