Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022

   ΚΑΛΟ   ΠΑΣΧΑ  ΚΑΙ  ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ...

                                                     ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΑ 

                                                     ΦΩΤΙΣΕΙ .....ΚΑΙ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ     

 




Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ   
ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ
Συζητάμε  με τα παιδιά , αφού δούμε το βιντεάκι. τα γεγονότα
Καλούμε τα παιδιά να αναδιηγηθούν  την ιστορία  με τη χρονική ακολουθία
Ζητάμε να μας εκφράσουν τα  συναισθήματά τους
Μαθαίνουμε τις ημέρες της  Μ.ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Ετοιμάστε κάρτες  και γράψτε ευχές για καλό Πάσχα  και να  τις ανταλλάξουμε  κάνοντας την ανάρτηση  στο πάντλετ  μας.
( το βλέπετε στο ιστολόγιο  πρώτο δεξιά  οι μικροί βιβλιοφάγοι ).

ΜΙΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ ΨΑΧΝΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΌ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ



Η ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ  ΑΦΗΓΕΙΤΑΙ Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ Ι.ΚΥΡΙΤΣΗ ΤΖΙΩΤΗ 

 ΑΠΟΣΤΟΛΗ  . Μαθαίνουμε να γράφουμε τη λέξη ΑΓΑΠΗ



ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ  ΚΑΠΟΙΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ  


ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ  ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ 

ΚΑΙ    ΑΣ....ΧΟΡΕΨΟΥΜΕ...




ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΝΗ

Ο Μυστικός Δείπνος του Λ. Ντα Βίντσι




Ο διασημότερος πίνακας (τοιχογραφία) όλων των εποχών (μαζί με τη Μόνα Λίζα) από τον μεγαλοφυή Λεονάρντο ασφαλώς (διαστάσεις 880X 460 cm). Βρίσκεται ακόμα και σήμερα στην αίθουσα φαγητού (τραπεζαρία) του μοναστηριού Santa Maria della Grazie (Παναγία της Χάριτος) του Μιλάνου, απέναντι σχεδόν από τη φημισμένη Σκάλα του συνθέτοντας έναν δρόμο όπου ο κόσμος συρρέει να θαυμάσει σπουδαία επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού.
Ο πίνακας έχει μέγεθος 4,60 επί 8,80 μέτρα και απεικονίζει την έκπληξη και τα συναισθήματα στα πρόσωπα των μαθητών του Ιησού, όταν ο τελευταίος τους ανακοινώνει ότι κάποιος από αυτούς πολύ σύντομα θα τον προδώσει.
-elniplex.com/ο-μυστικός-δειπνος-

Παρατηρώντας τον με τα παιδιά μπορούμε να συζητήσουμε και να κάνουμε τόσα πολλά:

 Το έργο τέχνης επιλέχθηκε με σκοπό να διευρύνει το στοχασμό των  μαθητών μέσα από  ενδιαφέρουσες συζητήσεις (Olson, 2000, Κόκκος και συνεργάτες, 2011).
 Στη φάση της παρατήρησης των έργων τέχνης ως μέρος του σχεδιασμού της διδασκαλίας, χρησιμοποιείται το μοντέλο παρατήρησης 
Artful / Visible Thinking (μέρος του Zero Project, Πανεπιστήμιο Harvard).
  Εφαρμόζοντας τις ρουτίνες σκέψης ( ΔΕΣ ,ΣΚΕΨΟΥ , ΑΝΑΡΩΤΗΣΟΥ ) θέτουμε ερωτήσεις ...
1ο στάδιο
 • Τι βλέπετε ;
 • Υπάρχουν, απορίες, ερωτήματα σχετικά με αυτό που βλέπετε;
 • Εκφράστε τις πρώτες σας παρατηρήσεις, απορίες.
 • Υπάρχουν ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά στο έργο; (μορφές, σχήματα κ.ά.).
 • Γενικά καταγράψτε τι βλέπετε κυκλώνοντας ενδιαφέροντα σημεία ή κρατώντας
σημειώσεις.
.  Αφήστε τον εαυτό σας να θυμηθεί ιδέες, απόψεις, σκέψεις σχετικές με το συγκεκριμένο
έργο.
 .  Ξεκουραστείτε για λίγο (ένα με δύο λεπτά) και επανέλθετε με νέες παρατηρήσεις.
2ο στάδιο
Τι συμβαίνει εδώ;
 Φτιάξτε ένα «σενάριο» γι’αυτό που βλέπετε
 Αναζητήστε τις υπερβολές στο έργο( στο χρώμα, την κίνηση, τις φόρμες,
τους όγκους κ.ά
 Αναζητήστε εκπλήξεις.
 Λάβετε υπόψη σας αυτές τις εκπλήξεις( κυκλώστε τις , μιλήστε γι’αυτές)
 Ψάξτε για συμβολισμούς και μηνύματα
 Κάντε συνδέσεις ιστορικές και πολιτισμικές
 Ψάξτε την ατμόσφαιρα που αποπνέει το έργο
 Συζητήστε για την ψυχική διάθεση που σας δημιουργεί....
Ενδεικτικές ερωτήσεις 3ου σταδίου
 • Γυρίστε πίσω σε αυτό που σας εξέπληξε: Γιατί ο καλλιτέχνης δημιούργησε αυτήν την έκπληξη;
 • Γυρίστε πίσω σε αυτό που σας εντυπωσίασε προβλημάτισε: Με ποιον τρόπο ο καλλιτέχνης
κατάφερε να σας εντυπωσιάσει; Εξηγείστε.
4ου στάδιο. Ολιστική παρατήρηση Δεν αξιοποιούνται ερωτήσεις αλλά εκπαιδευτικές τεχνικές με ολιστικό χαρακτήρα όπως: 
• ∆ραματοποίηση...
 Το υλικό  (Οι Εικαστικές Τέχνες στην εκπαιδευτική διαδικασία ), προέρχεται από επιμόρφωση εξ αποστάσεως που υλοποιήθηκε με οργανωμένες τηλεδιασκέψεις από την Συντονίστρια Σ.Ε.Ε.ΠΕ60 Κα ΑΖΝΑΟΥΡΙΔΟΥ Φ. στις 31 /3 /2020 .

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ
ΑΠΟΣΤΑΣΕΩς
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΣΤΟ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΖΝΑΟΥΡΙΔΟΥ
Σ.Ε.Ε.ΠΕ60
  Για τους μαθητές μας   που έχουμε  εξοικειωθεί  στις ρουτίνες σκέψης κατά το (Zero Project, Πανεπιστήμιο Harvard)  στα πλαίσια της ΓΛΩΣΣΑΣ και αφού απαντήσουν στις ερωτήσεις και έχουμε συζητήσει μαζί τους συνεχίζουμε και άλλες δραστηριότητες....
Παιδί και περιβάλλον. 
Δίνουμε πληροφορίες στα παιδιά για το θέμα του πίνακα, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις του....για τα γεγονότα της Μ. Εβδομάδας.     
Παρατηρούμε την ενδυμασία και συγκρίνουμε με την σημερινή βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές  
 Παιδί και Μαθηματικά .   
Παρατηρούμε προσεκτικά και καλούμε τα παιδιά . 
  Κάνουμε αρίθμηση  ,πρόσθεση .
Να μετρήσουν τα παράθυρα .
  Να  βρουν το σχήμα που έχουν ... 
  Τι χρώματα έχουν  οι ενδυμασίες.
  
παιχνίδι  - ΠΑΓΩΜΈΝΗ ΕΙΚΌΝΑ. Αναπαριστούμε τον πίνακα  ,παίρνοντας τον ρόλο κάποιου, μιμούμενοι  την στάση του σώματος και την έκφραση του προσώπου
Γίνομαι κι εγώ ο ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ και δημιουργώ ...τον δικό μου πίνακα ...



Μπορείτε να παίξετε

          δωρεάν πασχαλινά παιχνίδια on line.


Δέκα δωρεάν πασχαλινά παιχνίδια on line.


ΩΡΑ ΓΙΑ   ΠΑΖΛ ....που σας ετοιμάσαμε
έτοιμοι ;;;πατώντας στον σύνδεσμο   μας κατευθύνει..