Κυριακή 5 Μαρτίου 2023


                                     Η ΚΥΡΑ  ΔΙΑΤΡΟΦΗ ...ΠΡΩΤΗ ΣΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ  !!!

                                           https://www.youtube.com/watch?v=ZLy1r-IqlDo



ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ που αναπτύσσεται στη συνέχεια 

 έχει  ως στόχο  τα παιδιά.... 

• Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.

 • Να γνωρίσουν τις κατηγορίες των τροφών και την προέλευσή τους.

 • Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της μεσογειακής διατροφής.

 • Να αντιληφθούν την επίδραση της σωστής διατροφής

 στην ανάπτυξη του ανθρώπου και τη θρεπτική αξία που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό.

 • Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της ποικιλίας των τροφών στη διατροφή μας.

 • Να ευαισθητοποιηθούν σε σύγχρονα προβλήματα διατροφής (γρήγορο και έτοιμο φαγητό)

. • Να αξιοποιήσουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες τους. 

 • Να επικοινωνούν, να μοιράζονται τις εμπειρίες τους και τα βιώματά τους

 μέσα σε ένα κλίμα αλληλοσεβασμού.

 • Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση. 

ΣΤΟΧΟΙ   ΔΕΠΠΣ

 Γλώσσα • Να εκφράζονται καλλιεργώντας τον προφορικό λόγο. 

• Να διηγούνται δικά τους βιώματα

. • Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους με νέες και σύνθετες λέξεις.

 • Να προσεγγίζουν τη γλώσσα μέσα από παροιμίες και αινίγματα. 

• Να ενθαρρύνονται να αναγνωρίζουν γράμματα και λέξεις μέσα από πίνακες αναφοράς.

 • Να ενθαρρύνονται να γράφουν λέξεις που έχουν κάποιο νόημα για αυτά. 

• Να ακούν την αφήγηση μιας ιστορίας, την ανάγνωση ενός βιβλίου.

 • Να καλλιεργήσουν τη γλώσσα, την ανάγνωση και τη γραφή μέσα από γλωσσικά παιχνίδια. 

Μαθηματικά 

• Να κάνουν ομαδοποιήσεις με βάση διάφορα κριτήρια, αντιστοιχίσεις. 

• Να κάνουν συγκρίσεις μεγεθών.

 • Να μάθουν χωροχρονικές σχέσεις, όπως πάνω –κάτω, μέσα-έξω. 

• Να κάνουν απαριθμήσεις.

 • Να οικοδομήσουν σταδιακά την έννοια του αριθμού και της ποσότητας.

 • Να αναγνωρίζουν σχήματα.

 • Να πειραματίζονται, να προσπαθούν να βρουν λύσεις σε καταστάσεις προβληματισμού.

Έκφραση και δημιουργία- Εικαστικά

 • Να δημιουργήσουν μέσα από κατασκευές και χειροτεχνίες.

 • Να αποκτήσουν δεξιότητες μέσα από τη χρήση διάφορων υλικών.

 • Να έρθουν σε επαφή με έργα τέχνης μεγάλων ζωγράφων. Δραματική τέχνη

 • Να εκφράζονται μέσα από τη μίμηση και τον αυτοσχεδιασμό. 

• Να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από τη δραματοποίηση μιας ιστορίας.

 • Να αναπτύξουν το διάλογο μέσα από το κουκλοθέατρο.

 Μουσική • Να αναγνωρίζουν στοιχεία της μουσικής, όπως ρυθμός, διάρκεια και ένταση, μέσα από μουσικά παιχνίδια. 

• Να αναγνωρίζουν την πηγή ενός ήχου, καθώς και διάφορα μουσικά όργανα.

 • Να μάθουν και να τραγουδούν τραγούδια. 

Φυσική Αγωγή  • Να αναπτύξουν την κινητικότητά τους, να αποκτήσουν συντονισμό κινήσεων μέσα από παιχνίδια με υλικά, όπως τα στεφάνια,μπάλες

 • Να παίζουν παραδοσιακά ομαδικά παιχνίδια.  

Μελέτη περιβάλλοντος • Να παρατηρούν, να ερευνούν και να πειραματίζονται με διάφορα υλικά, αλλά και χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους. • Να συνεργάζονται και να αποδέχονται τις απόψεις των άλλων. • Να κατανοήσουν τις ιδιότητες των υλικών και τις αλλαγές που συμβαίνουν κάτω από κάποιες συνθήκες, όπως τήξη-πήξη.

 • Να μάθουν κανόνες υγιεινής και να αποκτήσουν σωστή στάση στο θέμα της διατροφής.

Πληροφορική • Να αντιληφθούν τη χρησιμότητα του υπολογιστή στην εργασία





ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
αναδιήγηση από τα παιδιά  και συζήτηση - συμπεράσματα

Η ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 


παίξαμε παιχνίδια με κάρτες  ερωτήσεων  για φρούτα και λαχανικά
 ( το καρότο είναι φρούτο ή λαχανικό  ....)


                      παιχνίδι με κάρτες  αντιστοίχισης  εικόνας - λέξης 
                       βοηθούμενα 
                       από τις ολόκληρες καρτέλες




                                     ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ   ΜΑΣ ΧΑΡΙΖΟΥΝ  

                                        .....ΧΑΡΑ   ΚΑΙ   ΥΓΕΙΑ  

                                   https://www.youtube.com/watch?v=e7kbzKAyWK8

                                     



                           Ο   ΩΡΑΙΟΣ ΔΑΡΕΙΟΣ...

                                    Το Λαίμαργο Γουρουνάκι 

                                  Ο ΡΕΒΥΘΟΥΛΗΣ ΤΟ ΠΑΠΑΚΙ 

                                     με το δυναμωτικό πρωινό

                                      μας μαθαίνουν την

                          ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ...



Ένα παραμύθι για να κατανοήσουμε τι πρέπει να τρώμε 
για να είμαστε γεροί και δυνατοί!.....
 




Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ... με αφορμή 
το  φαγητό που φέρνουν τα παιδιά  στο σχολείο.....

1 ο εργαστήριο: Σκανταλιάρικε Δαρείε που τρως  ό,τι βρεις….

Στόχος: Οι μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες μάθησης μέσα από την

κριτική σκέψη , την επικοινωνία και την συνεργασία.

2 ο εργαστήριο : Tόσο λάθος διατροφή !!

Στόχος: Oι μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες κοινωνικής ζωής,

αυτομέριμνα, ευαισθησία και ενσυναίσθηση. Επίσης μέσω της

επιστήμης των μαθηματικών να αναπτύσσουν δεξιότητες κριτικής

σκέψης κάνοντας ταξινόμηση και ομαδοποίηση.

3 ο εργαστήριο: Μήλα μου για μήλα και για ρόδια…..

Στόχος : Δεξιότητες του νου ,κριτική σκέψη, ρουτίνα σκέψης ( μέσα από πίνακες ζωγραφικής )

και αναστοχασμός .

4 ο εργαστήριο : Μια αλλιώτικη πυραμίδα ….

Στόχος: Οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες μάθησης καλλιεργώντας

την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την συνεργασία και την

επικοινωνία.

5 ο εργαστήριο: Ο Colby στην χώρα της κ. Υγιεινούλας

Στόχος: Οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες τεχνολογίας , μέσα από

τη ρομποτική και την υπολογιστική σκέψη.

                                    Ετοιμάζουμε το υγιεινό πιάτο του ΔΑΡΕΙΟΥ

                                  ( τα παιδιά επιλέγουν τροφές και τις τοποθετούν 

                        στα πιάτα που ταιριάζουν ΥΓΙΕΙΝΕΣ- ΒΛΑΒΕΡΕΣ επιχειρηματολογώντας )

                                

                      

                                          ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ  ....

                                          το υγιεινό πιάτο του ΔΑΡΕΙΟΥ

                                       με ζωγραφιές των παιδιών 

                             


  ΟΙ ΡΟΖ ΚΑΙ ΓΑΛΑΖΙΟΙ ΤΩΝ ΣΕΦ
ΤΩΝ ΥΓΙΕΙΝΩΝ ΤΡΟΦΩΝ  μας δίνουν την ευκαιρία 
να πάρουμε ρόλους ΣΕΦ και να προτείνουμε φαγητά 
για σώματα ΓΕΡΑ





            





Η ΦΡΟΥΤΟΠΟΛΗ  ομαδική εργασία στη γωνιά της φαντασίας
( ελεύθερες δραστηριότητες )





 

                     ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ... ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΦΘΑΣΕΙ ΠΡΩΤΟΣ 

                    ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ;;;;

                        ( όποιος τις συναντάει πάει πίσω 4 θέσεις  )


                                        ΤΟΣΟ ΛΑΘΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ...ΤΡΑΓΟΥΔΙ

                                            https://www.youtube.com/watch?v=rdtLIcSehKc



                       animation  ΤΟΣΟ ΛΑΘΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

                    https://www.youtube.com/watch?v=HnwBsScwvZk



                                       μαθαίνουμε την ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

                                      https://www.youtube.com/watch?v=BoOPz-4Sou8


 ΤΟ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ  ΜΑΣ παιχνίδι με τίτλο


ΑΝΑΓΝΩΣΗ -ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙ  

 Από την ηλεκτρονική μας τάξη

https://eclass.sch.gr/modules/link/?course=9520503153


                                        να παίξουμε  ....    το δικό  μας ΠΑΖΛ ;;

                   ΠΙΝΑΚΑΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ  ( ΤΑ ΡΟΔΙΑ  ΤΟΥ ΙΑΚΩΒΙΔΗ )

                                 ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ

                           rc=play&pid=197bdf9b39f5https://www.jigsawplanet.com/?


                                ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ 
 
ΤΑ ΜΗΛΑ ΤΟΥ ΠΩΛ ΣΕΖΑΝ    στον παρακάτω σύνδεσμο
                        
και στη συνέχεια 

ΑΠΟΣΤΟΛΗ 1η 

ας γίνουμε κι εμείς σπουδαίοι ΖΩΓΡΑΦΟΙ....
και ας δούμε το βιντεάκι για τον ΣΕΖΑΝ


           

                                                  Ας προσπαθήσουμε να φτιάξουμε
και αυτό το δικό μας ΠΑΖΛ
( μια καρδιά  ... γερή - δυνατή )

πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο...



                          https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=14f24872c49a



                                   
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 2η
       Ξέρετε αινίγματα με φρούτα και λαχανικά; 

     Δες αν μπορείς να βρεις τις απαντήσεις στα παρακάτω
     Ζωγράφισε την παροιμία που προτιμάς  και γράψε αν θέλεις 
      την απάντησή της.....









Ενδεικτικές εργασίες

                  https://www.kindykids.gr/wp-content/uploads/2010/10/fylla-ergasias diatrofi.pdf












                      ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ  ....

                 ΑΡΙΘΜΟΣ 7 , όσα και τα ...  πόδια της ΚΥΡΑ-ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ


 Η  ΚΥΡΑ  ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ   ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ    ΚΑΙ .....ΜΕΤΡΑΜΕ




ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ 






ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΝΟΗΣΗ  ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ  ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ 7

   ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ   -    ΕΠΙΛΕΞΤΕ  ΟΠΟΙΑ Ή ΟΣΕΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ
                     ( για εμπέδωση....   )

ΑΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ   και καλούμε τα παιδιά να αναδιηγηθούν την 
ιστορία με τη σειρά των γεγονότων . Εσείς τι πιστεύετε  παιδιά;

Μετράμε τα 7 πόδια  και κάνουμε παιχνίδια πρόσθεσης  και αφαίρεσης του 7

Σχεδιάζουμε το 7 σε μεγάλο μέγεθος  και τα παιδιά το κόβουν και το διακοσμούν όπως θέλουν.

Το μεταμορφώνουν σε  κούκλα και το ζωντανεύουν  παίζοντας κουκλοθέατρο.

Το μεταμορφώνουν σε διαδρομή για τα ίδια αλλά και για το αυτοκίνητό τους.

Το  σχηματίζουμε με ζυμαράκι  ή πλαστελίνη   

Καλούμε τα παιδιά να βάλουν τόσα ....όσα λέει ο αριθμός (  παίζουμε με ό,τι έχουμε  μολύβια,  χαρτοπετσέτες , μικρά κομμένα χαρτάκια, καλαμάκια,,,,,)


Παίζουμε το παιχνίδι .....πόσα λείπουν..
 Έχουμε  π.χ. 2 μολύβια  πόσα θα συμπληρώσεις  για να έχουμε 7 ;

  Παιχνίδι αναγνώρισης 
Γράφουμε διάφορους αριθμούς  σε ξεχωριστές καρτέλες 
τις ανακατεύουμε και καλούμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν το 7 

Μαθαίνουμε στη συνέχεια να το γράφουμε   ....


ΑΣ ΜΑΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ 

από https://www.argiro.gr/2019/03/kura-sarakosti-pampalaio-ethimo-kai-suntagi/

Ένα από τα παλαιότερα ελληνικά έθιμα για τη σαρακοστή και το Πάσχα είναι η Κυρά Σαρακοστή, η οποία δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που μετρούσε τις εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής, η επίσημη έναρξη της οποίας είναι η Καθαρά Δευτέρα.


Το ημερολόγιο αυτό, στα περισσότερα σπίτια το έφτιαχναν με χαρτί. Ζωγράφιζαν μια γυναίκα με φαρδιά φούστα, μ’ έναν σταυρό στο κεφάλι, με σταυρωμένα χέρια λόγω προσευχής, χωρίς στόμα λόγω νηστείας, και με επτά πόδια- ένα για την κάθε εβδομάδα της Μεγάλης Σαρακοστής.

Ξεκινώντας από την Καθαρά Δευτέρα, κάθε Σάββατο που περνούσε, της έκοβαν και από ένα πόδι κι έτσι ήξεραν πόσες βδομάδες απέμεναν μέχρι το Πάσχα. Το Μεγάλο Σάββατο έκοβαν και το τελευταίο της πόδι και το κομμάτι αυτό χαρτί το έκρυβαν σ’ ένα ξερό σύκο από αυτά που είχαν αποξηράνει το καλοκαίρι ή στο ψωμί που έψηναν για το βράδυ της Ανάστασης.

Όποιος έβρισκε το χάρτινο πόδι της Κυράς Σαρακοστής στη φέτα του ψωμιού που τού αναλογούσε ή στο σύκο που έπιανε από το καλάθι, πίστευαν πως θα ήταν καλότυχος, θα του έφερνε τύχη, γούρι.

Εκτός από χαρτί, σε πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας έφτιαχναν την Κυρά Σαρακοστή από ζυμάρι, με αλεύρι, αλάτι και νερό.

Η συνταγή

Το ζυμάρι για την Κυρά Σαρακοστή φτιάχνεται με:

1 κούπα νερό περίπου,

1 κούπα αλάτι,

3 κούπες αλεύρι (γ.ο.χ),