Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

              Ο Μυστικός Δείπνος του Λ. Ντα Βίντσι




Ο διασημότερος πίνακας (τοιχογραφία) όλων των εποχών (μαζί με τη Μόνα Λίζα) από τον μεγαλοφυή Λεονάρντο ασφαλώς (διαστάσεις 880X 460 cm). Βρίσκεται ακόμα και σήμερα στην αίθουσα φαγητού (τραπεζαρία) του μοναστηριού Santa Maria della Grazie (Παναγία της Χάριτος) του Μιλάνου, απέναντι σχεδόν από τη φημισμένη Σκάλα του συνθέτοντας έναν δρόμο όπου ο κόσμος συρρέει να θαυμάσει σπουδαία επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού.
Ο πίνακας έχει μέγεθος 4,60 επί 8,80 μέτρα και απεικονίζει την έκπληξη και τα συναισθήματα στα πρόσωπα των μαθητών του Ιησού, όταν ο τελευταίος τους ανακοινώνει ότι κάποιος από αυτούς πολύ σύντομα θα τον προδώσει.
-elniplex.com/ο-μυστικός-δειπνος-

Παρατηρώντας τον με τα παιδιά μπορούμε να συζητήσουμε και να κάνουμε τόσα πολλά:


Πρόκειται για μια γνωστική διαδικασία που βασίζεται κυρίως σε ένα δομημένο φάσμα
ερωτημάτων που θέτει ο δάσκαλος στους μαθητές σχετικά με το έργο τέχνης και τα οποία εξυπηρετούν κάθε φορά τους αντίστοιχους μαθησιακούς στόχους.
 Ένα τέτοιο μοντέλο δίνει έμφαση στην αυτονομία της σκέψης του μαθητή, στη χρήση συγκεκριμένων   τεχνικών (thinking routines) που προκαλούν τη στοχαστική διάθεση των μαθητών, στην παρουσίαση ορατών στοιχείων που αποδεικνύουν τον τρόπο σκέψης των μαθητών(γραπτά ντοκουμέντα) και στη σύνδεση της τέχνης με τα γνωστικά αντικείμενα ώστε όχι μόνο να εξυπηρετούνται οι μαθησιακοί στόχοι αλλά και η ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μέσα από ένα μοντέλο βιωματικής και εμπειρικής μάθησης . Το έργο τέχνης επιλέχθηκε με σκοπό να διευρύνει το στοχασμό των  μαθητών μέσα από  ενδιαφέρουσες συζητήσεις (Olson, 2000, Κόκκος και συνεργάτες, 2011).
 Στη φάση της παρατήρησης των έργων τέχνης ως μέρος του σχεδιασμού της διδασκαλίας, χρησιμοποιείται το μοντέλο παρατήρησης 
Artful / Visible Thinking (μέρος του Zero Project, Πανεπιστήμιο Harvard).
  Εφαρμόζοντας τις ρουτίνες σκέψης ( ΔΕΣ ,ΣΚΕΨΟΥ , ΑΝΑΡΩΤΗΣΟΥ ) θέτουμε ερωτήσεις ...
1ο στάδιο
 • Τι βλέπετε ;
 • Υπάρχουν, απορίες, ερωτήματα σχετικά με αυτό που βλέπετε;
 • Εκφράστε τις πρώτες σας παρατηρήσεις, απορίες.
 • Υπάρχουν ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά στο έργο; (μορφές, σχήματα κ.ά.).
 • Γενικά καταγράψτε τι βλέπετε κυκλώνοντας ενδιαφέροντα σημεία ή κρατώντας
σημειώσεις.
.  Αφήστε τον εαυτό σας να θυμηθεί ιδέες, απόψεις, σκέψεις σχετικές με το συγκεκριμένο
έργο.
.Ξεκουραστείτε για λίγο (ένα με δύο λεπτά) και επανέλθετε με νέες παρατηρήσεις.
2ο στάδιο
Τι συμβαίνει εδώ;
 Φτιάξτε ένα «σενάριο» γι’αυτό που βλέπετε
 Αναζητήστε τις υπερβολές στο έργο( στο χρώμα, την κίνηση, τις φόρμες,
τους όγκους κ.ά
 Αναζητήστε εκπλήξεις.
 Λάβετε υπόψη σας αυτές τις εκπλήξεις( κυκλώστε τις , μιλήστε γι’αυτές)
 Ψάξτε για συμβολισμούς και μηνύματα
 Κάντε συνδέσεις ιστορικές και πολιτισμικές
 Ψάξτε την ατμόσφαιρα που αποπνέει το έργο
 Συζητήστε για την ψυχική διάθεση που σας δημιουργεί....
Ενδεικτικές ερωτήσεις 3ου σταδίου
 • Γυρίστε πίσω σε αυτό που σας εξέπληξε: Γιατί ο καλλιτέχνης δημιούργησε αυτήν την έκπληξη;
 • Γυρίστε πίσω σε αυτό που σας εντυπωσίασε προβλημάτισε: Με ποιον τρόπο ο καλλιτέχνης
κατάφερε να σας εντυπωσιάσει; Εξηγείστε.
4ου στάδιο. Ολιστική παρατήρηση Δεν αξιοποιούνται ερωτήσεις αλλά εκπαιδευτικές τεχνικές με ολιστικό χαρακτήρα όπως: •∆ραματοποίηση...
 Το υλικό  (Οι Εικαστικές Τέχνες στην εκπαιδευτική διαδικασία ), προέρχεται από επιμόρφωση εξ αποστάσεως που υλοποιήθηκε με οργανωμένες τηλεδιασκέψεις από την Συντονίστρια Σ.Ε.Ε.ΠΕ60 Κα ΑΖΝΑΟΥΡΙΔΟΥ Φ. στις 31 /3 /2020 .

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ
ΑΠΟΣΤΑΣΕΩς
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΣΤΟ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΖΝΑΟΥΡΙΔΟΥ
Σ.Ε.Ε.ΠΕ60
  Για τους μαθητές μας  στο ολοήμερο πρόγραμμα που έχουμε  εξοικειωθεί  στις ρουτίνες σκέψης κατά το (Zero Project, Πανεπιστήμιο Harvard)  στα πλαίσια της ΓΛΩΣΣΑΣ και αφού απαντήσουν στις ερωτήσεις και έχουμε συζητήσει μαζί τους συνεχίζουμε και άλλες δραστηριότητες....
Παιδί και περιβάλλον. 
Δίνουμε πληροφορίες στα παιδιά για το θέμα του πίνακα, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις του....για τα γεγονότα της Μ. Εβδομάδας.     
Παρατηρούμε την ενδυμασία και συγκρίνουμε με την σημερινή βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές  
 Παιδί και Μαθηματικά .   
Παρατηρούμε προσεκτικά και καλούμε τα παιδιά . 
  Κάνουμε αρίθμηση  ,πρόσθεση .
Να μετρήσουν τα παράθυρα .
  Να  βρουν το σχήμα που έχουν ... 
  Τι χρώματα έχουν  οι ενδυμασίες.
  
παιχνίδι  - ΠΑΓΩΜΈΝΗ ΕΙΚΌΝΑ. Αναπαριστούμε τον πίνακα  ,παίρνοντας τον ρόλο κάποιου, μιμούμενοι  την στάση του σώματος και την έκφραση του προσώπου
Γίνομαι κι εγώ ο ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ και δημιουργώ ...τον δικό μου πίνακα ...
Θα χαρούμε να δούμε τα έργα σας  και να τα αναρτήσουμε στο blog αφού τα στείλετε στο  rodokosta@ gmail.com.Ήδη έχουμε τις πρώτες αποστολές....


Μπορείτε να παίξετε

          δωρεάν πασχαλινά παιχνίδια on line.


Δέκα δωρεάν πασχαλινά παιχνίδια on line.

 Παιχνίδι μαθηματικό.



Παιχνίδια : Πασχαλινά παζλ


Δέκα δωρεάν πασχαλινά παιχνίδια on line.



Παιχνίδια : Πασχαλινά

                  Εκπαιδευτικά παιχνίδια για παιδιά               προσχολικής ηλικίας


Ανακαλύπτω τον κόσμο γύρω μου , Μαθηματικά.....

 πατήστε εδώ



ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΕΙΚΟΝΑ -ΛΕΞΗ

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΠΑΣΧΑ- ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΠΑΣΧΑ- ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ




ΣΥΜΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΠΑΣΧΑ- ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


Πίνακες Αναφοράς για το ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ ~ Los Niños

Πίνακες αναφοράς για το Πάσχα (With images) | Πάσχα, Πασχαλινές ...

Πασχαλινά φύλλα εργασίας για το νηπιαγωγείο | Σχολικές γιορτές ...
ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Πάσχα – PencilCase.edu.gr





Τα παραπάνω φύλλα προέρχονται από τα  βιβλία:

Ασκήσεις στο νηπιαγωγείο για το Πάσχα | Hartaetoi

Τα παραπάνω φύλλα προέρχονται από τα βιβλία: