Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Μαθηματικά

Η πελώρια κολοκύθα του Αλεξέι ΤΟΛΣΤΟΪ
Αφού  διαβάσαμε την ιστορία , ζωγράφισαν  την αγαπημένη τους σκηνή , 
        φτιάξαμε πίνακα αναφοράς όπου χωρίστηκαν σε ομάδες και 
ανέλαβαν να χρωματίσουν τα ζώα που επέλεξε η κάθε μία .
Δόθηκε η ευκαιρία να 
κατανοήσουν  την ποσοτική έννοια των αριθμών 
 ( μέσα από διαδικασίες σύγκρισης ,
ταξινόμησης , αντιστοίχισης,ομαδοποίησης,
            καταμέτρηση ποσοτήτων ) , και της συμβολικής αναπαράστασης των αριθμών.
Έφτιαξαν μάσκα κολοκύθα και το παιχνίδι ξεκινά... 
Έτοιμος για αγώνα , με μάννα του παιχνιδιού την κολοκύθα.
Ορίζει τον παίκτη και κρίνει τον αγώνα. 
Ο παίκτης ρίχνει ζάρι μαλακό με καρδούλες ή με αριθμούς

.

Ρίξε το ζάρι  
Παίζοντας το παιχνίδι, το νήπιο καλείται
 να βρει τον αριθμό
             βοηθούμενο και από τον πίνακα αναφοράς,
που έχουμε φτιάξει με τα παιδιά. 
Γίνεται αντιστοίχηση ομάδας ζώων  - αριθμού....

   ο πίνακας αναφοράς


και βάζουμε τόσα καπάκια  όσα λέει  ο αριθμός στο ζάρι
( 2 τα γουρουνάκια )


5  χήνες ......


Στην κολοκύθα την  κομμένη που έγινε 
γλυκιά κολοκυθόπιτα και την γευτήκαμε όλοι 
( μια γλυκιά έκπληξη !  ευχαριστούμε  θερμά την Άννυ και τη μητέρα της ),
 τοποθετούν τα καπάκια που αντιστοιχούν στον αριθμό.


 3 γάτες, 6 παπάκια 4 κότες...



Συνεχίζουμε την ιστορία: Τα παιδιά ήθελαν και
 άλλα ζώα να συμμετέχουν , πριν έρθει ο ποντικός .
Έτσι λοιπόν έφτασαν 7 κατσικάκια,
8 κουκουβάγιες, 9 χελώνες...
και το παιχνίδι συνεχίζεται , αφού έγινε ένα από τα αγαπημένα τους
 στις αυθόρμητες δραστηριότητες ....


























Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Αγωγή υγείας - Δόντια

Δόντια - Δεν φοβάμαι τον οδοντίατρο!
 Τα παιδιά  θα έρθουν σε επαφή  με οδοντιάτρους 
στο σχολείο μας   .
Είδαμε  να ανησυχούν , κάποια παιδιά δεν έχουν πάει ποτέ επίσκεψη σε οδοντίατρο.
Πριν την επίσκεψη  έγινε συζήτηση όπου τα νήπια είπαν τις εμπειρίες τους, 
τις γνώσεις , τις ιδέες τους για  να έχουν γερά δόντια...
Αποφασίσαμε να μαζέψουμε  πληροφορίες και υλικό για να μάθουμε περισσότερα.
Διαβάσαμε τον Ιππόλυτο  τον ιπποπόταμο .
Έκοψαν και έφτιαξαν  τον Ιππόλυτο  και τον ζωντάνεψαν στο κουκλοθέατρο. 


Διαβάσαμε τις περιπέτειες  στα βιβλιαράκια που μας έφεραν τα παιδιά 
και ανταλλάξαμε ιδέες για τη σωστή  υγιεινή του στόματος.



Διαβάσαμε τη Δόνα Τερηδόνα και αφού αναδιηγήθηκαν την ιστορία , 
συζητήσαμε για τα δόντια και τι πρέπει να κάνουμε για τη προστασία τους. 
Στη συνέχεια  χωρίστηκαν σε ομάδες , συνεργάστηκαν
 και ζωγράφισαν σκηνές της ιστορίας σε μεγάλα χαρτιά...


Η ΔΟΝΑ ΤΕΡΗΔΟΝΑ



Η ΛΟΥΚΙΑ    με την οδοντόβουρτσα


Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΔΟΝΑΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗ ΛΟΥΚΙΑ



ΑΤΟΜΙΚΕΣ  ΕΡΓΑΣΙΕΣ 
 ( ζωγραφίζουν την ιστορία και γράφουν - αντιγράφοντας -  τις συμβουλές της Λουκίας ).





Μαθαίνουμε ένα ποιηματάκι  , το γράφουμε 
και το διακοσμούν με τις ατομικές  χάρτινες οδοντόβουρτσες .



Ένα κούφιο Δόντι . Ακούσαμε το τραγούδι ,το δραματοποίησαν
 και στη συνέχεια
τις  αληθινές οδοντόβουρτσες τις διακοσμούμε
 με ένα χαρούμενο  και ένα λυπημένο δόντι.






Η ΓΩΝΙΆ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΊΑΤΡΟΥ περιμένει τους πελάτες


Ένα δοντάκι είμαι εγώ,  που ζωντανεύω και  σου μιλώ.
Φορώντας τη μάσκα δόντι, εκφράζουν το συναίσθημά τους,
 δείχνοντας  την ανάλογη πλευρά 

 

καταγράφουμε τις σκέψεις τους


Μουσικές  λέξεις .Παίζουμε τη λέξη δόντι . 
( ανάγνωση -γραφή )
 Γράφουμε τα γράμματα της λέξης σε κινητές καρτέλες . 
Με αγαπημένα τραγούδια των παιδιών κάθε  ομάδα καλείται  
αφού  κινηθεί  όπως στις μουσικές καρέκλες ,
 στην παύση της μουσικής να αναγνωρίσει το γράμμα που έχει η καρέκλα  του
 και στη συνέχεια η ομάδα να συναρμολογήσει τη λέξη.




Αγώνας ταχύτητας .
Μετά τη συναρμολόγηση της λέξης ανά 2 τα παιδιά  
συμμετέχουν στον αγώνα ταχύτητας γραφής...     


 Βρίσκουν λέξεις που αρχίζουν  από δ όπως το ( δόντι) .



Μικροί ποιητές με μεγάλη έμπνευση.
Αφού θυμηθήκαμε ιστορίες που διαβάσαμε , τραγούδια,  
γνώσεις που αποκτήσαμε  δεν άργησε να έρθει και η έμπνευση !
Από  τα κλασικά τμήματα....