Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Μαθηματικά

Η πελώρια κολοκύθα του Αλεξέι ΤΟΛΣΤΟΪ
Αφού  διαβάσαμε την ιστορία , ζωγράφισαν  την αγαπημένη τους σκηνή , 
        φτιάξαμε πίνακα αναφοράς όπου χωρίστηκαν σε ομάδες και 
ανέλαβαν να χρωματίσουν τα ζώα που επέλεξε η κάθε μία .
Δόθηκε η ευκαιρία να 
κατανοήσουν  την ποσοτική έννοια των αριθμών 
 ( μέσα από διαδικασίες σύγκρισης ,
ταξινόμησης , αντιστοίχισης,ομαδοποίησης,
            καταμέτρηση ποσοτήτων ) , και της συμβολικής αναπαράστασης των αριθμών.
Έφτιαξαν μάσκα κολοκύθα και το παιχνίδι ξεκινά... 
Έτοιμος για αγώνα , με μάννα του παιχνιδιού την κολοκύθα.
Ορίζει τον παίκτη και κρίνει τον αγώνα. 
Ο παίκτης ρίχνει ζάρι μαλακό με καρδούλες ή με αριθμούς

.

Ρίξε το ζάρι  
Παίζοντας το παιχνίδι, το νήπιο καλείται
 να βρει τον αριθμό
             βοηθούμενο και από τον πίνακα αναφοράς,
που έχουμε φτιάξει με τα παιδιά. 
Γίνεται αντιστοίχηση ομάδας ζώων  - αριθμού....

   ο πίνακας αναφοράς


και βάζουμε τόσα καπάκια  όσα λέει  ο αριθμός στο ζάρι
( 2 τα γουρουνάκια )


5  χήνες ......


Στην κολοκύθα την  κομμένη που έγινε 
γλυκιά κολοκυθόπιτα και την γευτήκαμε όλοι 
( μια γλυκιά έκπληξη !  ευχαριστούμε  θερμά την Άννυ και τη μητέρα της ),
 τοποθετούν τα καπάκια που αντιστοιχούν στον αριθμό.


 3 γάτες, 6 παπάκια 4 κότες...



Συνεχίζουμε την ιστορία: Τα παιδιά ήθελαν και
 άλλα ζώα να συμμετέχουν , πριν έρθει ο ποντικός .
Έτσι λοιπόν έφτασαν 7 κατσικάκια,
8 κουκουβάγιες, 9 χελώνες...
και το παιχνίδι συνεχίζεται , αφού έγινε ένα από τα αγαπημένα τους
 στις αυθόρμητες δραστηριότητες ....


























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου