Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021

ΠΑΡΑΜΥΘΟΠΑΙΧΝΙΔΙ

 


« φτιάξε ένα παραμύθι, με το κουκί και το ρεβίθι  και ιστορίες πιο πολλές

 με εικόνες ......μαγικές!» 

Είσαι έτοιμος ;  ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΟΠΑΙΧΝΙΔΙ   ΤΩΡΑ     ΞΕΚΙΝΑΕΙ....


Η δραστηριότητα αυτή , σε συνέχεια αυτών που έχουν προηγηθεί στην τάξη , μας βοηθάει , στην προσπάθειά μας να αναπτύξουμε τον προφορικό λόγο των παιδιών, η σκέψη τους να έχει αρχή , μέση και τέλος, να καλλιεργήσουν την φαντασία τους... ( ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ ) Φυσικά, τα παιδιά μας δεν ξέρουν να γράφουν, ξέρουν όμως οι γονείς τους και στους δευτερεύοντες στόχους μας είναι να τους δοθεί η ευκαιρία μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες να αφιερώσουν  χρόνο με τα παιδιά τους. Τους παρακαλούμε να μην επέμβουν στην πλοκή της ιστορίας αλλά να αφήσουν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν σιγά σιγά τα μεταξένια κουβάρια της φαντασίας τους...  μπορούν  να μας στείλουν τις  ιστορίες τους στο  πάντλετ που ετοιμάσαμε   για να απολαμβάνουμε όλοι τις ιστορίες των παιδιών που είναι πάντα απρόβλεπτες....και υπέροχες  .Αξίζει να τους δώσουμε την ευκαιρία να  εκφραστούν  δημιουργικά...

 ΟΔΗΓΙΕΣ ;   Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ  θα σας δίνουμε εικόνες  τυχαίες   (  στην τάξη   θα  επιλέγονται τυχαία  από τον υπεύθυνο της ημέρας  μέσα από την τσάντα της ΠΑΡΑΜΥΘΟΣΑΛΑΤΑΣ  ) .Τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν μια ιστορία όπως θέλουν τα ίδια .Στη συνέχεια  θα τις  κάνετε ανάρτηση  στο πάντλετ  κάθε ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ,το κείμενο και φυσικά ζωγραφιά ή κατασκευή των παιδιών  για την ιστορία τους .Φυσικά βάζουν τίτλο ιστορίας....

Εμείς   μπορούμε να τα βοηθάμε εφαρμόζοντας τις λειτουργίες  που έχουν τα παραμύθια  κατά τον PROP κάνοντας ερωτήσεις όπως ...

 ποιος είναι ο ήρωας  όνομα   , πού ζει ,  τι θέλει να πετύχει ,  ποιος είναι ο ανταγωνιστής του ,πώς  καταφέρνει  να πετύχει αυτό που θέλει , ποιος τον βοηθάει , με ποιο τρόπο ή μέσο ,(απομάκρυνση, απαγόρευση, παράβαση, έρευνα, προδοσία, παγίδα, συνενοχή, ζημιά ή έλλειψη, μεσολάβηση, συγκατάθεση του πρωταγωνιστή, αναχώρηση του πρωταγωνιστή, ο πρωταγωνιστής υποβάλλεται σε δοκιμασία από το δωρητή, αντίδραση του πρωταγωνιστή, κατοχή του μαγικού μέσου, μεταβίβαση του πρωταγωνιστή, πάλη πρωταγωνιστή-ανταγωνιστή, τιμωρία του ανταγωνιστή, επιστροφή του πρωταγωνιστή , γάμος πρωταγωνιστή, καταφέρνει στο τέλος τον στόχο του ή όχι ,ποιο το τέλος της περιπέτειάς  του.

 «Φτιάξε ένα παραμύθι». Μπορεί να μη στηρίζεται στις λειτουργίες του Προπ,  θα έχει όμως ως αρχή του τη φιλοσοφία του Τζάνι Ροντάρι, σύμφωνα με τον οποίο όλοι, 

αν έχουμε μία αφορμή μπορούμε να γράψουμε παραμύθια!

 Βιβλιογραφία: -ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΚΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ, Άρθρα και μελετήματα για την παιδική λογοτεχνία, εκδόσεις Δημ.Κ.Σαλονικίδη, Θεσσαλονίκη, 1999. -ΤΖΑΝΙ ΡΟΝΤΑΡΙ, Γραμματική της φαντασίας-

ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ  ΕΜΠΝΕΥΣΗ ...... ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ 

ΚΑΛΗ   ΣΑΣ   ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ  ...







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου